3 stvari koje ne možemo očekivati od programera

3 stvari koje ne možemo očekivati od programera

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Izrada web trgovine je proces koji može trajati par tjedana ili par mjeseci. Kako bi izrada tekla što brže, važno je pravovremeno pristupiti procesu. Onog trenutka kada odlučujemo otvoriti web trgovinu bacamo se u potragu za IT stručnjacima, programerima iliti developerima. Imamo ideju i tražimo tehničko rješenje.

No, tko bolje poznaje naš proizvod od nas samih? Pomno smo razradili ideju, svjesni smo prednosti i karakteristika proizvoda i zasigurno znamo kome je namijenjen. Zato 3 stvari moramo napraviti sami!

Dok se programerska tvrtka bavi izradom web trgovine mi radimo ove 3 stvari:

1. Pripremamo fotografije i opise proizvoda.

2. Pripremamo svoj ERP sustav.

3. Rješavamo tehničke uvjete.

Brzina izrade web trgovine je često narušena upravo zbog nerješavanja pripremnih radnji.
Ukoliko mi kao trgovci koji žele proširiti svoje poslovanje na web platformu ne osiguramo pravovremeno potrebne informacije izvršiteljima usluge ne možemo očekivati poštivanje dogovorenog vremenskog roka izrade.

web stranica u izradi

“Coming soon” označava web stranice ili trgovine u izradi, kako bi skratili vrijeme izrade svoju pažnju usmjeravamo ka stvarima koje moramo dostaviti programerima.

1. Pripremamo fotografije i opise proizvoda

Čovjek se najviše oslanja na čulo vida, vjeruje onome što vidi i to kupuje. U fizičkoj trgovini kupac ima mogućnost pogledati proizvod iz više kutova, te ga uz to dotaknuti, isprobati ili pročitati deklaraciju. Kako bi isti proizvod u “moru” web trgovina pronašao svog kupca potrebno ga je što bolje vizualno i opisno dočarati.

Kvalitetna fotografija visoke rezolucije s mogućnošću prikaza iz više kutova ili s prikazom iz 360 stupnjeva bit će dovoljna za stvaranje želje.

U trenutku kada se potencijalnom kupcu svidi viđeni proizvod u potrazi je za opisom.
Opis proizvoda mora rješavati probleme, odgovoriti na moguća pitanja i pri tome biti sažet.

Nije teško osmisliti maštovit i upečatljiv opis ako znamo kome je proizvod namijenjen, bitno je odgovoriti na želje i potrebe kupaca bez kopiranja konkurencije! Istaknemo li benefite uz iznošenje svima razumljivih podataka možemo očekivati visok postotak ostvarenih kupovina u web trgovini umjesto napuštanja košarice zbog nedostatnih informacija.

Fotografije i opisi proizvoda ono su što posjetitelje web trgovine najviše zanima. Zato ne bi bilo loše fotografiranje proizvoda prepustiti profesionalcima koji će između ostalog optimizirati slike kako ne bi usporavale rad stranice, dok je osmišljavanje opisa proizvoda kompleksan i dugotrajan proces prepušten timu ljudi koji su upoznati s proizvodima.

forografiranje proizvoda za web trgovinu

Proces pripreme fotografija i opisa proizvoda traje ovisno o količini proizvoda koje želimo prodavati putem weba, no imajmo na umu da potencijalno može potrajati.

2. Pripremamo svoj ERP sustav

Recimo da smo predivnim fotografijama i maštovitim opisom proizvoda stvorili želju za kupnjom kod posjetitelja stranice bilo bi šteta izgubiti ga u sljedećim koracima. Slijedi informiranje o dostupnosti proizvoda, raspoloživoj količini, njegovoj cijeni, narudžbama i isporuci. ERP sustav isporučuje upravo te informacije.

ERP (Enterprise Resource Planning) je poslovni informacijski sustav koji nam omogućava potpunu kontrolu i povezivanje poslovnih procesa. U poslovanju ERP ubrzava protok informacija.

Web trgovina bez informacije o dostupnoj količini proizvoda neće postići željene rezultate, zato moramo sinkronizirati ERP sa CMS sustavom.

CMS (Content Management Systems) je sustav koji se koristi za upravljanje sadržajem web stranice i sastoji se od aplikacije za upravljanje sadržajem i aplikacije za isporuku sadržaja.

Sinkronizacijom ova dva sustava postižemo stvaran prikaz stanja proizvoda u virtualnoj trgovini. Tako podaci o robi i narudžbama postaju dostupni.

Važno je znati kako pružatelji usluge ERP sustava najčešće naplaćuju mogućnost sinkronizacije, dok neke sustave nije moguće povezati s CMS-om. Kako bi znali što nam je činiti trebamo što prije kontaktirati podršku svojeg informacijskog sustava.

3. Rješavamo tehničke uvjete

Prije obavljanja prve web kupovine potrebno je osigurati transparentan postupak naplate, pronaći odgovarajuće skladište i pouzdanog dostavljača.

Plaćanje:

Krađa podataka ili pak hakiranje najčešće su prijetnje pri kupovini putem interneta, zbog toga se korisnici još uvijek boje kupnje putem web trgovine. Ako želimo da vaša trgovina ostavi dojam sigurnosti i profesionalnosti moramo se pobrinuti da sve transakcije budu izvršene sigurno i zaštićeno.

Sigurnost kupovine postižemo implementacijom sustava sigurne autorizacije i naplate kartica putem Interneta. Payment gateway je naziv za aplikaciju koja autorizira plaćanje kreditnim karticama putem interneta.

Payment gateway uslugu pružaju bankarski i telekomunikacijski sustavi koji primaju podatke o kreditnoj kartici, obrađuju transakciju i vraćaju kupca na web stranicu. Dakle sama transakcija se obavlja van web trgovine što znači da programeri s kojima dogovaramo izradu web stranice nisu ovlašteni za izradu postupka naplate.

Moramo pravovremeno odabrati odgovarajući Payment gateway kako ne bi morali dugo čekati odobrenje banke za online poslovanje.

Pronalazak skladišta i pouzdanog dostavljača:

Web trgovina može i ne mora imati skladište. S jedne strane prodaja usluga ili proizvoda izravno od dobavljača bez skladištenja ne zahtijeva potragu za skladištem, no s druge strane svaki ostali oblik poslovanja zahtjeva pronalazak skladišta.

Skladište ne mora nužno biti u objektu poslovne namjene, moguće je imati ga i u stambenoj zgradi. Kako bi minimalni tehnički uvjeti bili ispunjeni, potrebno je priložiti akt o raspolaganju prostorom, upravnu pristojbu i test ispravnosti elektroinstalacija niskog napona koji je izdala ovlaštena osoba.

Nakon odluko o tome treba li nam skladište ili ne nezaobilazno nastupa potraga za pouzdanim dostavljačem.

Kupci su jako osjetljivi na proces dostave, u ovoj fazi nakon plaćanja putem web trgovine zapravo nisu dobili ništa, a ostavili su novac. Oni čekaju na dostavu.

Bez obzira na to što mislimo da je sve napravljeno slanjem pošiljke nakon naplate – dostavljač, pošta, carina i srodne ustanove znaju zakomplicirati proces.

dostava paketa s interneta

Bolje spriječiti nego liječiti, pronalaskom pouzdanog dostavljača otklanjamo mogućnost kašnjenja isporuke.
A ranijim dogovorom s njima utvrđujemo koliki je iznos dostave te prosječni iznos uračunavamo u cijenu proizvoda ili za svaki proizvod i lokaciju dostave određujemo iznos koji kupac plaća. Važno je unaprijed dogovoriti sve detalje oko isporuke proizvoda kako bi oni bili vidljivi kupcu.

Finalno, kao prodavači moramo biti susretljivi s kupcima i njihovim zahtjevima, pa je tako ne naplata dostave ili mogućnost povrata robe veliki plus u njihovim očima.

ZATRAŽITE BESPLATNU PONUDU