Kada me pitaju za cijenu web trgovine

Kada me pitaju za cijenu web trgovine…

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Kroz razgovor s klijentima koji se po prvi put susreću s nekom vrstom web projekta, shvatio sam da je najveći problem budžet i nerazumijevanje odnosa uloženog i dobivenog. Nedavno sam imao priliku razgovarati s gospođom koja je upala u čestu zamku male cijene. Dogovorila je izradu web trgovine s jednom agencijom koja joj je izdala „odličnu“ ponudu. Odlična ponuda odnosila se na izradu web trgovine, punjenje trgovine sadržajem, kreiranje materijala za web itd. Dogovoreni rok izrade iznosio je 3 mjeseca, a cijena je bila posebno primamljiva iznosila je oko 10.000 kn.

Pitate se što bi moglo poći krivo? Cijena je odlična, dobit ću kompletan web shop i krećemo s prodajom, ali nažalost kako to biva realnost je puno drugačija.

Pređimo malo na usporedbe. Svojim klijentima najčešće želim povezati naše usluge s njihovim uslugama ili proizvodima. Za ovu usporedbu koristit ćemo nešto općenitiji primjer.

Zamislite da kupujete automobil. Znate točno koji tip automobila želite, a najčešće znate i koju vrstu mjenjača želite ( automatski ili manualni ) ili možda pogon, motor, boju… Najbitnije od svega znate koliki je vaš budžet. Pod pretpostavkom da želite auto čija cijena počinje od 20.000 eura morate prvo dobro isplanirati financiranje. Ukoliko shvatite da ipak niste u mogućnosti skupiti taj iznos, koje su vam opcije? Prvo, umanjite očekivanja ili drugo, smislite način kako će te povećati dostupan budžet.

Zašto sam dao ovaj primjer? Zato što se tu nalazi zamka! Većina vas zna da je nemoguće kupiti novi automobil iz salona za 8.000 eura. Nažalost često zbog manjka informacija oko toga koja je realna cijena web trgovine pojedinci pristanu raditi s tvrtkama koje „prodaju nove automobile za 8000 eura“ tj. koje obećaju izraditi njihov projekt ispod normalne računice.

Vratimo se u realnost… Agencija iz gornjeg primjera se obvezala napraviti web trgovinu unutar 3 mjeseca za 10000 kn, a ukoliko to razdijelimo na mjesecu dobijemo iznos od 3333.33 kn. Hmmm koliko vam se čini realno da će netko uspjeti kvalitetno odraditi svoj posao i posvetiti se Vašem projektu za taj mjesečni iznos? Uobičajeni proces izrade bi se trebao sastojati od sastanaka koje vodi osoba zadužena za vođenje vašeg projekta, nakon sastanaka netko najčešće dizajner bi trebao složiti nekoliko prijedloga dizajna, te onda se treba uključiti developer koji će sve vaše ideje koje su prikupljene tijekom sastanaka, a koje je dizajner uokvirio u prijedlog, developer ih treba „oživjeti“ u gotovu web trgovinu. Jednostavnom računicom dolazimo do toga da za jedan ozbiljan projekt treba uključiti minimalno 3 osobe, a često i puno više. Sada podijelimo iznos od 3333,33 kn na te 3 osobe.

Dolazimo do iznosa od 1111.11 kn. To je iznos po zaposlenom kojeg je agencija bez ikakvih troškova uprihodila na vašem projektu.

E sada idemo dodati još malo matematike. Prema priopćenju DZS-a s nazivom „PROSJEČNE MJESEČNE NETO I BRUTO PLAĆE ZAPOSLENIH za siječanj 2020“ prosječna bruto plaća u Hr iznosila je nemalih 9261 kn. To znači da bi mjesečni rashod za zaposlenike u agenciji s 3 osobe iznosio 27.783 kn i u taj iznos nismo dodali nikakve dodatne troškove poput najma prostora, režija, raznih parafiskalnih nameta itd.

Koji je cilj nabrajanja svih ovih brojeva? Želim vam pokazati kako je nerealno za očekivati da će jedna mala agencija moći uložiti dovoljno truda i posvećenosti vašem projektu ako kroz isti ne može uprihoditi dovoljno niti za egzistenciju zaposlenih. Koje je rješenje? Ta naša mala agencija mora naći puno klijenata, a to za vas znači da je vaš projekt samo jedan od mnogih koje ta mala agencija mora paralelno izrađivati, te vaš projekt zbog toga trpi.

Tu je ta već spomenuta zamka. Pristajete na ponude s nerealno niskim cijenama i na kraju niste zadovoljni s projektom zato što je vaša web trgovina na kraju npr. spora ili puna pogrješaka, možda sve funkcionalnosti nisu kvalitetno odrađene. Ovako bih mogao nabrajati satima. Summa summarum kupili ste automobil čija je cijena manja nego proizvodni trošak i on se za divno čudo vrlo brzo pokvario.

Tko je tu kriv?

Osobno ne želim kriviti niti jednu stranu. Smatram da nije kriv taj klijent koji je upao u zamku te je na kraju na žalost oštećen, njegov problem je što se nije dovoljno informirao prije početka (kao vi koji čitate ovaj tekst ?), ali nije kriva ni agencija zato što želi pružiti nešto što je neizvedivo. Tko zna, nakon par godina iskustva možda se iz iste izgradi respektabilna tvrtka.

Što možete napraviti?

Vi osobno, prije nego se odlučite prihvatiti suludo nisku ponudu misleći da ste odlično prošli zato što je neki „naivac“ platio 5-10 puta veću cijenu, sjednite i stavite na papir te brojeve. Razmislite kako je moguće da netko radi za ovako mali iznos? Može li vam se neka agencija dovoljno posvetiti ako nije dovoljno financijski „nagrađena“ za trud i rad? Razmislite kakav „automobil“ iz gornjeg primjera želite i nemojte se zadovoljavati sa ispodprosječnim. Razmislite na koji način možete isfinancirati takav projekt kako bi vam „sutra“ bilo lakše i kako bi naposlijetku vaši kupci bili sretni i zadovoljni.

Te za kraj slobodno nam se obratite za ponudu koja nije najjeftinija, ali sigurno ćemo se u cijelosti posvetiti vama. ?