online strategija izazvana epidemijom

Online strategija izazvana epidemijom

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Danas je 2.4.2020., 1. April prošao je bez puno pošalica – di koji šaljivđija uspio nas je nasmijati šalama o trenutnom stanju. Unatoč veselom balkanskom duhu u nama ponajprije tinja strah, dok čitate ove uvodne rečenice na vijestima zasigurno obavještavaju o tisućitom oboljelom u Hrvatskoj. Nije teško zaključiti da COVID-19 utječe na naše ponašanje.

Ovaj članak posvećen je svim poduzetnicima koji potaknuti epidemiološkim mjerama zaštite nastoje stvoriti online prisutnost, ali i onima koji misle da imaju dobru online strategiju no ipak ne ostvaruju željene rezultate. Stavljamo naglasak na važnost online strategije u trenutku kada svaki fizički oblik poslovanja pada u drugi plan. Otkrivamo kako možete poboljšati svoje performanse na web stranici, te govorimo o dugoročnom odnosu online i offline poslovanja.

U nekoj uobičajenoj poslovnoj situaciji imate vremena prilagoditi se promjenama i zahtjevima tržišta, no izvanredna situacija poput virusne epidemije zahtjeva izvanredno brzu prilagodbu i promjenu poslovanja. Koliki stručnjaci u svome poslovanju bili, iznenadna reorganizacija zajamčeno izaziva stres. No stanite na loptu.  Kao u sportu – moramo reagirati brzo, ali strateški. Zato isplanirajte svoju online strategiju prije nego što pokrenete Facebook stranicu ili krenete u izradu web stranice / web trgovine.

Uzmimo za primjer poslovanje jedne trgovine. Fizička trgovina ima mnoštvo zajedničkih karakteristika s web trgovinom, jedna od značajnijih je potreba za isticanjem. Poslovali mi offline, online ili kombinacijom oba pristupa uvijek će postojati konkurencija koja nudi isti ili sličan proizvod ili uslugu. Zato uređujemo svoje izloge i neiscrpno osmišljavamo nove pristupe direktne prodaje. Potrebno je primijeniti isti pristup u web trgovini. Po čemu se vaša poslovnica ističe? Istaknite svoju prednost na web lokaciji, no pripazite da vaše prednosti ne zvuče kao hvalospjevi. Ponajprije moramo prepoznati potrebe posjetitelja stranice ili web trgovine, odnosno tko je naša ciljana publika, koje probleme ima i kako ih mi možemo riješiti, te kako konkurencija pristupa posjetiteljima. Kada znamo odgovor na ova pitanja lako ćemo osmisliti odgovarajući inovativan pristup koji ponajprije zadovoljava potrebu posjetitelja web lokacije, a samim time i naše ciljeve. Pri osmišljavanju pristupa budite pristupačni, susretljivi i razumni “običnom” čovjeku osim ako vaša ciljana skupina nisu stručnjaci iz područja vašeg djelovanja, tada je poželjno profesionalno izražavanje. U svakom drugom obliku poslovanja vrednuje se jednostavnost. Lako razumljiv tekst ili promo video materijal zadržat će zainteresiranog posjetitelja na stranici, pretvoriti ga u redovnog posjetitelja ili kupca. 

Pri osmišljavanju online poslovne strategije može vam pomoći SWOT analiza. Skraćenica SWOT označava naše prednosti i nedostatke unutar poduzeća, te prilike i opasnosti koje se odvijaju van našeg djelovanja. Kako bi si osigurali ispravnu jedinstvenu prodajnu vrijednost moramo se zapitati: U čemu smo odlični, a što možemo raditi bolje? -to su naše prednosti i nedostaci. Također, potrebno je osvrnuti se na trenutnu situaciju u gospodarstvu, kupovnu moć i ljudske potrebe. Prilike i prijetnje su vanjski čimbenici na koje ne utječemo direktno, ali oni mogu utjecati na naše poslovanje – zato im se prilagođavamo. Evo kako mi vidimo SWOT analizu.

swot analiza

Kada se zapitamo kako možemo unaprijediti poslovanje u situaciji kada je bilo kakav fizički kontakt nepoželjan jasno se nalaže online poslovanje koje na svu sreću u ovoj situaciji ide na ruku poduzetnicima, više o utjecaju COVID-19 na gospodarstvo možete pročitati u prethodnom članku.

Utvrđivanje strategije online prisutnosti tek je prvi korak ka poboljšanju performansi web stranice. Tako dizajn igra ključnu ulogu u prezentiranju svih pomno osmišljenih tekstova koji  su kombinacija onoga što vi želite i onoga što žele posjetitelji web lokacije.

Kvalitetna navigacija kroz web poboljšava iskoristivost online prostora, naime ona je vodilja posjetitelja web lokacije. Dobra navigacija mora biti smislena, organizirana prema uvriježenom oblicima ponašanja ljudi na internetu. Naime, postoje određena očekivanja prilikom posjeta web lokaciji kao što je postojanje izbornika – što je zapravo navigacija posjetitelja prema kategorijama djelovanja. Kao i u fizičkoj trgovini natpisima usmjeravamo posjetitelja ka traženome, no poželi li se posjetitelj vratiti na početnu stranicu on će kliknuti na logotip – neće prošetati do ulaza. Stoga pripazite na to da se logotip nalazi na svakoj podstranici, te da klik na njega uvijek vodi na početnu stranicu. No što ako imate velik broj proizvoda ili djelatnosti koje ste prezentirali na web lokaciji? Postoji mogućnost nesnalaženja iako ste sve proizvode razvrstali prema kategorijama? Tada je nužno implementirati tražilicu iliti preglednik u gornji desni kut ili na sredinu zaglavlja-poziciju odredite sami, no važno je da se na svakoj stranici pojavljuje na istome mjestu. Dosljedna navigacija  u službi je posjetitelja stranice, a vi ju možete iskoristiti za poticanje radnje. Shodno tome koju radnju želite potaknuti, implementirate navigaciju na vidno mjesto. Ako npr. želite da vas posjetitelj nazove, ispišite gumb koji automatski poziva ili ispisuje vaš kontakt telefon ili ako želite da posjetitelj vaše stranice zatraži ponudu možete implementirati vidljiv gumb kao što smo mi to napravili. 

Future Vision CTA gumb

Naime, klikom u gornji desni kut na crveni gumb “Zatraži ponudu” otvara se skočni prozor unutar kojeg posjetitelj ostavlja upit.  Shvaćate, ovi pozivi na akciju mogu biti različiti, sve ovisi o tome što prezentirate i kakav je vaš pristup.

Odlično, sada imamo preglednu stranicu koja jasno prezentira vaš rad i poziva na akciju, no prikazuje li se ona svima onako kako ju mi vidimo? Pričamo o mobilnoj responzivnosti, o tome da različiti tipovi uređaja (mobiteli, tableti i računala) imaju različite dimenzije ekrana koje mogu utjecati na izgled vaše stranice. Mobilnu responzivnost svoje stranice možete besplatno provjeriti ovdje.

Za kraj bi voljeli naglasiti da su online i offline poslovanje dugoročno komplementarni. Dobri trgovci kombiniraju ove dvije strategije – događaje i ponude u trgovini promoviraju putem svojih web stranica, a pri online kupovini kupac dobiva poklon karticu/ popust koji može primijeniti pri sljedećoj kupovini u fizičkoj trgovini.

ZATRAŽITE BESPLATNU PONUDU