utjecaj covid 19

Utjecaj COVID-19 na gospodarstvo

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Krajem prošle godine zabilježeni su prvi slučajevi novog soja koronavirusa koji nikad ranije nije bio otkriven kod ljudi. Poznato nam je kako se bolest uzrokovana tim virusom naziva se COVID-2019.  Zbog brzog širenja s čovjeka na čovjeka možemo ga zaustaviti odgovornim ponašanjem i provođenjem mjera samozaštite te pridržavanjem svih donesenih uputa i preporuka Stožera civilne zaštite. Svatko mora biti svjestan odgovornosti za vlastito zdravlje, zdravlje obitelji i sugrađana. Velik teret i odgovornost nose poslodavci, obrtnici, poduzeća kojima je uvelike otežan rad u ovakvoj situaciji. 

Kako u svijetu, tako i u Hrvatskoj COVID-19  je izazvao izvanredno stanje gospodarstva. Danas je Vlada predstavila mjere za suzbijanje posljedica epidemije na gospodarstvo. Te će mjere biti namijenjene prvenstveno poduzetnicima i obrtnicima s ciljem ublažavanja negativnog utjecaja koronavirusa na njihovo poslovanje te na ukupno hrvatsko gospodarstvo.

Koronavirus ulazi u sve pore kako gospodarstva tako i društva, Vlada donesenim mjerama namjerava osigurati likvidnost poduzeća kroz krizno razdoblje, te sačuvati radna mjesta.

Ne postoji grana gospodarstva koja neće osjetiti ili već ne osjeća posljedice. „U ovom trenutku, svjesni smo da najviše pate prijevoznici, trgovci i izvoznici, ali moramo voditi računa o svim mogućim scenarijima, uzimajući u obzir sve grane hrvatskog gospodarstva, od obrtnika, preko mikro, malih i srednjih poduzeća, pa sve do velikih kompanija“, rekao je ministar Darko Horvat.

Provođenjem mjera kao što su reprogramiranje postojećih kredita i uvođenje moratorija na kreditne obveze klijenata HBOR-a i poslovnih banaka i odobravanje novih kredita za likvidnost izlazi se u susret ponajprije malim i srednjim poduzetnicima, kakvih  je najviše u Hrvatskoj.

Kako prilagoditi svakodnevni život i poslovanje?

COVID-19

Sektor turizma trenutno je pauziran, a IT sektor i marketinške agencije uveliko primjenjuju rad od kuće, dok neki sektori posluju skraćeno uz velike mjere opreza. Hrvatski zavod za javno zdravstvo izdao je upute za kolektive i poslodavce, pri čemu naglašavamo:

  • Najmanje tri puta dnevno čistite dodirne točke u zgradama kao što su ručke na vratima, ručke na prozorima, slavine u toaletima i kuhinjama, tipke vodokotlića, daljinske upravljače, prekidače za struju, zvona na vratima, ploče dizala, pultove za prijem stranaka te druge dodirne površine koje koristi veći broj osoba.
  • Najmanje dva puta dnevno čistite sve dodirne površine: radne površine, pametne i druge telefone, POS uređaje, tipkovnice, konzole i računala u skladu s uputama za korisnike.
  • Ako je moguće obložite dodirne površine koje koristi veći broj osoba, poput POS uređaja, zaštitnom folijom koju možete redovito, više puta dnevno, čistiti. Druga mogućnost je da pokraj ovakvih uređaja osigurate jednokratne maramice kojima će korisnik prekriti uređaj prije dodirivanja. 

Prilagodljiva poduzeća će  “preživjeti”

Veću prilagodljivost ili fleksibilnost prema pravilu imaju mala i srednja poduzeća čija sredina imaj veću sposobnost nošenja s promjenama. Postoje rutinski problemi unutar poslovanja na koje trebamo računati pri radu, no izvanredne situacije poput epidemioloških zasigurno nemaju predviđen u detalje razrađen plan ponašanja.

Imamo priliku svjedočiti uvođenju strukturalnih mjera u gospodarstvu povodom širenja virusa COVID-19. Strukturalne mjere puno je teže izvesti nego bilo koje tehničke prirode, naime radi se o ugroženom ljudskom faktoru.

U prvi plan moramo staviti sigurnost i sprječavanje mogućnost daljnjeg širenja virusa. 

No i dalje želimo poslovati, zar ne? U Hrvatskoj postoji širok spektar djelatnosti koje mogu svoje poslovanje preseliti u online okruženje. Određene situacije navode nas na poduzimanje velikih i teških koraka kojima ćemo prekoračiti nedaće. Tek započeta 2020. godina zasigurno će biti zapamćena po korona virusu, ali ne smijemo dopustiti da ostavi neizbrisiv trag na gospodarstvu kao što je to napravila Svjetska financijska kriza 2007/8.godine.

Prilagodljiva poduzeća će preživjeti, ukoliko se nastave restrikcije vanjske trgovine oslonit ćemo se na domaću proizvodnju, a ukoliko budemo morali provoditi dane ili mjesece u svojim domovima i dalje ćemo komunicirati i kupovati putem interneta.

Internet trgovina praksa je koja kod nas živi, ali ima veliki potencijal širenja. Više je razloga zašto kupovati putem interneta. Neka nam prvi bude što manji fizički kontakt s ljudima.  Ako smo već osuđeni boraviti u vlastitome domu, to ne mora značiti da se odričemo svojih navika, internet je tu kako bi nam približio sve ono čemu ne možemo pristupiti.

Također, velika prednost za poduzetnike je to što online trgovina sama za sebe obavlja marketing, kvalitetnim prezentiranjem  proizvoda u ponudi radimo na brendiranju poduzeća, takav oblik marketinga ne zahtijeva puno financijskih sredstava, a godinama višestruko vraća uloženo.

Pokretanje online trgovine može biti jednostavan i brz proces ako ga prepustite stručnjacima. Najvažnije je imati ideju, mi smo tu da svaku želju provedemo u djelo. Sve što nam trebate osigurati su opisi i slike proizvoda! Naravno, uključeni ste u proces dizajniranja izgleda stranice, mi cijenimo vaše mišljenje.

Vjerujemo kako trenutna situacija navodi kao pravne, tako i fizičke osobe na štednju. Ako se pitate kako to otvaranje web trgovine može biti štednja odgovor je u niskim troškovima poslovanja.

Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta navodi kako pokretanje internet trgovine zahtijeva daleko manje troškove od otvaranja klasičnog prodajnog prostora-trgovine, poslovanje putem interneta omogućuje i daljnje redukcije troškova, odnosno garantira daljnje uštede u poslovanju, koje se potom mogu reinvestirati.

Zamislite da u ovoj situaciji možete svoje voditelje trgovine, trgovce, čistačicu i ostalo osblje poslati kući bez brige o tome tko će raditi i kako ćete isplatiti plaće i troškove poput najma prostora ili režije. Web trgovina radi 24/7 i ne iziskuje trošak održavanja veći od par stotina kuna mjesečno.

KONTAKTIRAJTE NAS I PRIDRUŽITE SE ONLINE POSLOVANJU.

ZATRAŽITE BESPLATNU PONUDU