poduzetnik inicijativa digitalizacije

Zašto se digitalizirati?

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Autor teksta: Mirela Čuk

“Zašto se digitalizirati?” tema je našeg prvog stručnog članka pisanog za časopis Poduzetnik, ukoliko nemate priliku listati tiskano izdanje donosimo vam što drugo nego online verziju, uživajte!

Pripremila: Mirela Čuk

Zašto nam se ovo događa? Jesmo li mogli predvidjeti epidemiju COVID-19? Zašto je baš u ovom nikad izazovnijem trenutku nastupio potres u Zagrebu? Pitanja su na koje nije lako dati ispravan odgovor. Pitanja su to koja nam narušavaju svakodnevni mir, najvažnije je kako ćemo se nositi s izvanrednim stanjem za koje nas nitko nije pripremio.

Pogledamo li desetak godina unazad, prisjetit ćemo se gospodarske i financijske krize koja je zahvatila cijeli svijet, čak ni najbogatije države nisu bile pošteđene. Hrvatima zasigurno nije teško prisjetiti se gospodarske krize, štoviše mnogi poduzetnici su tek stali na noge. Naime, zbog izrazito visokog stupnja ranjivosti hrvatskog gospodarstva recesija je potrajala šest godina. 

COVID-19 izaziva strah i oprez, neizbježno je nastupanje nove krize, krize kakvu još nismo vidjeli. Narušeno je ljudsko zdravlje, zdravlje gospodarstva i gotovo svi oblici poslovanja i života na koje smo se lako naviknuli. Bili mladi ili stari, fizičke ili pravne osobe prije svega smo ljudi. Svima nam je teško, zato pokažimo empatiju i budimo podrška jedni drugima. 

Kriza nas je primorala na prilagodbu poslovanja, prilika je to za promjenu. Najbolje što trenutno možemo je pravovremeno prepoznati potrebu izolacije radi prevencije širenja virusa i djelovati prema uputama nadležnih institucija za zaštitu. Tvrtke koje mogu poslovati na daljinu dopustile su rad od kuće, a neke su obustavile rad. Svakim danom sve je više ljudi u samoizolaciji, u svojim domovima gdje je internet doslovno prozor u svijet na koji smo naviknuli. 

Zahvaljujući tehnološkom napretku nova kriza gospodarstva ima lošije predispozicije za opstanak!  Usporedimo li zastupljenost korištenja interneta u hrvatskim kućanstvima 2013. i 2018. godine zabilježit ćemo rast od 17%, dok se udio pojedinaca u dobi od 16 do 74 godine koji su na internetu naručivali ili kupovali robu povećao za 13%. Prema podacima Državnog zavoda za statistiku 82% kućanstava u Hrvatskoj ima pristup internetu, što znači da se gotovo svi koristimo internetom.

Online poslovanje i web trgovine stati će na kraj zaustavljanju rada velikog broja poduzeća. Sve više kupaca posjećuje web stranice kako bi se informiralo i kupilo željeni proizvod putem interneta iz sigurnosti svog doma gdje ne nastaje niti jedan nepoželjan fizički kontakt.

Odabir ispravne politike poslovanja ima ključnu ulogu u opstanku. Krivi pristup kupcima ili pauziranje poslovanja može imati negativne posljedice na vaš brend, dok  se u ovakvoj situaciji empatija i socijalna obazrivost mogu imati pozitivan utjecaj na vaš brend. Kao i u dosadašnjem poslovanju morate staviti interes i potrebe kupaca na prvo mjesto, te ih prilagoditi trenutnom ponašanju kupaca. 

Sve dok smo u izolaciji očekivan je porast prodaje putem web trgovina, no budite pažljivi jer su kupci trenutno osjetljivi na svaki oblik povećanja cijena. Vrednuje se susretljivost u smislu lakšeg obavljanja kupovine putem interneta. Ističu se i privlače oni trgovci koji nude besplatnu dostavu, osim manjeg financijskog troška kupac cijeni beskontaktnu dostavu pri kojoj ne ostvaruje fizički kontakt s dobavljačem. Također, dobar dojam ostavljate ako tijekom samoizolacije ponudite besplatan sadržaj i usluge za koje je inače potrebno platiti godišnju ili mjesečnu pretplatu. Zasigurno ćete pridobiti simpatije i mnoge korisnike koji će nakon samoizolacije nastaviti koristiti vaše usluge. Vi ste im olakšali život kod kuće. 

Hrvatska ima vrijedne i inovativne poduzetnike i obrtnike, vjerujemo u snagu zajedništva i domaće proizvodnje. Dosadašnji deficit robne razmjene ne ide nam u korist, no to ne znači da nemamo dovoljno kapaciteta za jačanje Hrvatskog gospodarstva.

U trenutku kada sve “staje” trgovce pozivamo na digitalizaciju! Iskoristite ovo vrijeme primirja za jačanje svijesti o svom brendu, za otvaranje web trgovine za koju do sada niste imali vremena. Svakim danom imamo priliku biti dijelom odgovornog društva koje iskazuje empatiju prema ugroženim skupinama, zasigurno udruživanjem možemo pronaći izlaz iz krizne situacije jači i pametniji nego što smo bili. Povodom nastale situacije pokrećemo inicijativu digitalizacije fizičkih trgovina. Više informacija pronaći ćete na web stranici časopisa Poduzetnik u članku “Većina trgovina je zatvorena, ali poslovanje ne mora stati” ili na web stranici inicijative.

Sada više nego ikada moramo razumjeti ljudski strah od bolesti, biti korisna poduzeća koja će motivirati naciju. Ono što svi možemo je udružiti se i činiti više nego što pričamo, dobra djela čine razliku!

ZATRAŽITE BESPLATNU PONUDU